27 Nisan 2010 Salı

ODAMIN IŞIĞI YANIYOR BÜTÜN GECE BABA

Odamın ışığı yanıyor bütün gece
Ellerimi dizlerime koyup, ikibüklüm
bir olağandışılık arayarak
Gördüğüm, duyduğum her şeyde
Öylece oturuyorum:
Güneş parmaklarını sürünceye dek
Koyu bir karanlığa
Bulanmış pencereme...*

saat 04:47......
televizyon açık,ışık açık,saçma sapan şeyler ekranda,sevdicekle konuşulmuş,onun asabı bozuk benim bozuk..

bu saatlere kalmazdım aslında ben,
bundan çok önce,barış manço ölmemişken daha,4 kişiye çok küçük evimizde,ben babam ablam annem yaşardık,ilkokula giderdim..gece 2 bilemedin 3 gibi uyurdum bazen...

annem yatak odasında uyur,ablam çocuk odasında,ben salonda uyanık,babam salonda uyanık..neydi adları;teke tek,iskele sancak,siyaset meydanı ve tabiki ceviz kabuğu..

odanın içi baba sigarası kokuyor hala..uzakta kalmasına rağmen herşey..kimse duymaz,bırak yabancıyı ailem bile,ben duyarım,onunla büyüdüm..

Bir gece kelebeği
Dolanıyor lambanın çevresinde
Usuldan bir rüzgar esiyor
Yaşlı incir ağacının dallarına yürüyen
Sütün sesini duyabiliyorum
Deniz az uzakta
İç geçiriyor boyuna.


Seninle konuşurduk baba
Böyle gecelerde, iki bilge gibi
Karşılıklı bakışarak
Bazı şeyleri kavrayamasam da, dinlerdim
Belki sen de yeni bir şeyler bulurdun geçmişte
O dupduru yüreğini, yılların
Unutulmuş sularına bırakarak.*

saat 04:59..
televizyonda hala saçma şeyler var..
sesi kısık,bazen biz babamla otururken,çoşardı reklamlarda televizyonun sesi,o anlardan kalmış olacak,gecenin bi yarısı televizyonum biraz bağırsın korkarım annem uyanacak diye.. :)mutlu oluyorum düşündükçe... :)

İşte bir minder daha koydum yanıma
Henüz sıcak
Sanki yeni kalkmışsın üstünden
Terliklerin şuracıkta, getireyim
Çayı da ocağa koyarım istersen.

Annemse haber bekliyor ruhlardan
Namaz kılarak, tesbih çekerek
Sen olsan
Gülerdin bıyık altından
-Ben gülemiyorum baba!
Ama bir insanı yüreğinde duymak için
Araya bazı kurallar
Koymaya ne gerek var
Anlayamıyorum, eğilip kalkmaya
Dualar okumaya?*

Odamın ışığı yanıyor bütün gece baba,uykusuzluğu senin gibi çocuksu bir gururla karşılıyorum bu gece de..
artık seninle beraber izlediğimiz tartışma programları yok,olsa da ne sen medarda çok izliyorsun,ne ben istanbul da kabul edelim bunu :) ..

öyleyse günaydın.. :D
çok fazla özledim ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...